Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Központi Óvodája, 8184 Balatonfűzfő, Bugyogóforrás u. 15.  Tel: 0688/451-872
  *Intézményünk*  

*Házirend*

*Külső Kapcsolatok*

*Napirend*

     
  *Dokumentumok*  

SZMSZ

 op

bp

     
  *Aktualitások*  

INDULÓ LISTA

     
  * Ide írhatsz*  
     
  *Versek, mesék*  
     
  * Belépés *  
belépés
     
  *Érdeklődők*  
Indulás: 2009-03-03
     
  * Minőségfejlesztési rendszer *  

A minőségfejlesztési rendszer

 

 

Az intézmény a Közoktatásról szóló törvény 40. § (10) bekezdése alapján a minőségpolitika végrehajtása érdekében minőségfejlesztési rendszert

 

- épít ki, és

 

- működtet.

 

1. A minőségfejlesztés célja

 

A minőségfejlesztés célja annak garantálása, hogy az intézmény a társadalmi és a helyi igényeknek megfelelő közszolgáltatást nyújtja.

 

 

2. A minőségfejlesztés eszközei

 

Az intézmény a minőségfejlesztési célok megvalósítása érdekében folyamatos, önértékelésen alapuló minőségfejlesztési tevékenységet folytat.

 

Önértékelés keretében az intézmény

 

- azonosítja partnereit,

 

- folyamatosan nyomon követi a partnerek igényeit,

 

- folyamatosan méri a partnerek elégedettségét.

 

 

3. A partnerkapcsolatok irányítása

 

A partnerkapcsolatok irányítása összességében az intézményvezető feladata.

 

Az intézményvezető utasítása alapján a partnerkapcsolatok jellegének megfelelően további személyek is részt vesznek az irányításban.

 

 

 

A partnerkapcsolatokat egyértelműen az intézményvezető irányítja:

 

- a fenntartó és az intézmény,

 

- az alkalmazottak és az intézmény vonatkozásában.

 

 

 

Az intézmény szülőkkel, gyermekekkel való partnerkapcsolatának irányításában jelentős szerepet vállal:

 

- a óvodapedagógus munkaközösség, valamint

 

- az óvodapedagógusok.

 

 

 

Az intézmény további intézménnyel való kapcsolattartásának irányításával megbízható valamely pedagógus is.

 

 

 

A partnerkapcsolatok irányítási tevékenység magában foglalja:

 

- a partnerek azonosítási folyamatát,

 

- a partnerkapcsolat sajátosságainak ismeretét,

 

- a partnerkapcsolat fejlesztési irányának meghatározását,

 

- a partnerkapcsolat fejlesztése érdekében teendő igényfelmérések rendszerének kialakítását és működtetését,

 

- a partnerek elégedettsége mérési feladatainak irányítását, szervezését,

 

- az igények megismerését, az elégedettség mérését, illetve az egyéb tájékoztatást segítő kommunikációs rendszer kidolgozását és működtetését.

 

 

4. A partnerek azonosítása

 

Az intézmény folyamatos feladatának tartja partnerei azonosítását. A partnerek azonosítása érdekében rendszeresen felülvizsgálja azokat, mely személyekkel, csoportokkal, intézményekkel jelentős kapcsolatban van.

 

 

 

Az intézmény partnerei a következők

 

 

 

- a fenntartó, (azaz a Balatonfűzfő Város Önkormányzat)

 

- az intézmény alkalmazottjai,

 

- az intézménybe járó gyermekek,

 

- az intézménybe járó gyermekek szülei,

 

- az intézmények, melyekből kikerülnek a gyermekek, így különösen:

 

- Szivárvány Bölcsőde,

 

- intézmények, melyek fogadják az intézményből kikerülő gyermekeket,

 

így különösen:

 

- Irinyi János Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény - további intézmények, szervek:

 

- Megyei Pedagógiai Intézet,

 

- Nevelési Tanácsadó,

 

- Családsegítő Szolgálat,

 

- Gyermekorvos, védőnő

5. A partnerek igényeinek nyomon követése

 

A partnerek igényeinek nyomon követése érdekében gondoskodni kell az igények

 

- megismeréséről,

 

- a megismert igények rendszerezéséről, értékeléséről,

 

- összesítéséről, elemzéséről.

 

 

Az igények megismerése különösen az alábbiak szerint történik:

 

Partnercsoport (partner)

Igény megismerés eszköze, formája

Rendszeresség

Fenntartó.

- Fenntartó minőségirányítási programja.

- A minőségirányítási program elfogadása, illetve módosítása szerint.

Az intézmény alkalmazottjai.

- Értekezleten felszólalási lehetőség,

- Írásbeli javaslattétel,

- Intézményi alkalmazotti közösség

javaslatai, kérései,

- Szóbeli vélemény és igény kikérés,

- Kérdőíves igényfelmérés.

- Szervezett formában évente legalább 2 alkalom.

Az intézménybe járó gyermekek.

- Közösségekben elhangzott igények,

- Egyéni igénybejelentések.

- Szervezett formában évente legalább 2 alkalommal.

Az intézménybe járó gyermekek szülei.

- Szülői szervezet által közölt igények,

- Egyéni szülői igénybejelentések,

- Szóbeli vélemény és igény kikérés,

- Kérdőíves igényfelmérés.

- Szervezett formában évente legalább 2 alkalommal.

Azok az intézmények, melyekből jönnek a gyermekek.

- A gyermeket átadó intézmény vezetőjének igényei.

- Alkalmanként.

Azok az intézmények, melyekbe továbblépnek a gyermekek.

- A gyermeket tovább nevelő intézmény vezetőjének, valamint nevelőtestületének igényei.

- Alkalmanként.

További intézmények.

- Intézmények által jelzett szóbeli, írásbeli igények.

- Alkalmanként.

 

A megismert igényekről - ha az csak szóbeli közlésből ismert - feljegyzést kell készíteni az igények dokumentálása céljából.

 

Az igényeket azok jellege alapján csoportosítani kell:

 

- az igénylők csoportja, valamint

 

- az igény tartalma szerint.

 

 

 

Kérdőíves felmérést adott területre vonatkozó igények felmérésére lehet összeállítani (pl.: nyelvtanulási igény, más, külön foglalkozásokra vonatkozó igény).

 

A kérdőív annak jellegétől, céljától függően lehet anonim és nem anonim.

 

 

 

 

 

A kérdőíves igényfelmérés esetében gondoskodni kell

 

- a megfelelő kérdőívek elkészítéséről (figyelembe véve a kérdőív készítés és összeállítás általános szabályait),

 

- a kérdőívek begyűjtéséről,

 

- a kérdőívek kiértékeléséről,

 

- a kiértékelést követően az összesítésről,

 

- vizsgálni kell azt, hogy a jelzett igények:

 

- hogyan viszonyulnak az önkormányzat minőségirányítási programjához,

 

- hogyan illeszkednek az intézmény minőség céljaihoz,

 

- mennyire reálisak, teljesíthetőek rövid-, közép- és hosszútávon,

 

- milyen feladatokat kell ellátni ahhoz, hogy az igények teljesíthetőek legyenek,

 

- teljesítése milyen költség vonzattal jár, a kiadások kifizetésére lesz-e fedezet stb.

 

Az igények összesítéséről, értékeléséről tájékoztatni kell az igényt benyújtó partnert, valamint valamennyi, további érdekeltet.

 

Az igényekkel kapcsolatos fenti feladatok ellátásáról feljegyzéseket kell készíteni.

 

 

6. A partnerek elégettségének mérése

A partnerek elégedettségének mérése kiemelten fontos, mivel a minőségirányítási program legfőbb célja az, hogy a partnerek elégedettek legyenek az intézmény működésével.

 

A partnerek elégedettsége különböző módon mérhető le:

Partnercsoport (partner)

A partner elégedettségének mérése

Rendszeresség

Fenntartó

- Fenntartó minőségirányítási programjában foglaltak teljesítése érdekében történő elemzések, mérések.

- Évente.

Az intézmény

alkalmazottjai

- Kérdőíves elégedettség mérés,

- Szóbeli vélemény kérés,

- A nevelőtestület által megfogalmazott elégedettség,

- Dolgozói fluktuáció.

- Észrevételek, vélemények értékelése évente 2 alkalommal,

- Fluktuáció mutatójának mérése évente 1-szer.

Az intézménybe

járó gyermekek

- Szóbeli vélemény kikérés.

- Szervezett formában évente legalább 1 alkalommal.

Az intézménybe

járó gyermekek szülei

- Szóbeli vélemény kikérés,

- Kérdőíves elégedettség felmérés.

- Szervezett formában évente legalább 1 alkalommal.

Azok az intézmények,

melyekből jönnek

a gyermekek

- A gyermeket átadó intézmény vezetőjének észrevételei.

- Alkalmanként.

Azok az intézmények,

melyekbe továbblépnek

a gyermekek

- A gyermeket tovább nevelő intézmény vezetőjének, valamint

testületének észrevétele,

- A gyermekek tanulmányi eredményei.

- Évente 1 alkalommal.

További intézmények

- Intézmények által jelzett szóbeli, írásbeli észrevételek.

- Alkalmanként.

7. Kommunikáció a partnerekkel

A partnerekkel való kommunikáció területén megkülönböztetünk:

 

- belső kommunikációt, valamint

 

- külső kommunikációt.

 

 

 

A belső kommunikáció során az intézmény szabályozza azokat a folyamatokat, melyek a partnerekkel való kommunikációját meghatározzák:

 

- a hatékony napi működését,

 

- az információszükségletet és az informálandók körét,

 

- a kommunikációs kapcsolatokat,

 

- a kommunikációban érintettek feladatát, tevékenységét.

 

 

 

A belső kommunikációra vonatkozó előírásokat a 2. számú melléklet tartalmazza.

 

 

 

 

 

A külső kommunikáció általában irányított kommunikáció, melynek során cél, az intézmény népszerűsítése, az eredmények, elért sikerek ismertté tétele.

 

 

 

Az intézmény külső kommunikációval kapcsolatos tevékenységét meghatározó előírásokat a 3. számú melléklet tartalmazza.

 

 

 

A partnerekkel való kapcsolattartás rendjét szabályozza az SZMSZ és a Házirend is.

 

 

 

A partnerekkel való kommunikáció fontos azért, mert

 

- egyrészt általa tájékozódhat az intézmény a vele szemben megfogalmazott igényekről, valamint a tevékenységével kapcsolatos elégedettségről,

 

- másrészt a partner képet alkothat az intézmény működéséről, tevékenységéről, elért eredményeiről, terveiről, nehézségeiről.

 

 

 

A kommunikációs folyamatok partnercsoportonként eltérőek lehetnek.

 

 

 

A fenntartó és az intézmény kommunikációjának sajátosságai:

 

- szoros, rendszeres kapcsolatot kell tartani a minőségirányítási programhoz kapcsolódva, mely kommunikáció intézmény oldaláról történő irányítása az intézményvezető feladata,

 

- a költségvetési gazdálkodás során szoros kapcsolatot kell tartani, különös tekintettel a minőségcélok elérését célzó költségvetési tervezésre, a teljesített beszámoló és a megvalósuló célok értékelésére. A kommunikációban részt kell vennie az intézményvezetőnek, valamint a gazdasági vezetőnek,

 

- a fenntartónak és az intézménynek szükség esetén többlépcsős tárgyalást kell tartani akkor, ha az önkormányzati minőségirányítási programban és az intézmény minőségirányítási programjában meghatározott minőségcélok elérése költségvetési nehézségekbe ütközik, s megvalósításához átcsoportosításra, forrásbevonásra van szükség. Ez esetben biztosítani kell azt, hogy a kommunikáció a két fél között arra irányuljon, hogy a problémára kedvező megoldást találjanak mindkét fél számára.

 

 

 

A gyermekekkel, gyermekcsoportokkal való kommunikáció sajátosságai:

 

- a gyermekekkel való kapcsolattartás rendjét az intézményvezető irányítása alapján közvetlenül az óvodapedagógusok biztosítják,

 

- az intézményvezető rendelheti el az intézménybe járó gyermekekre, egyes csoportokra kiterjedő szóbeli felméréseket,

 

- az óvodapedagógusok saját szakmai, pedagógiai tevékenységük lemérésére, támogatására önállóan is kezdeményezhetnek kommunikációt,

 

- a pedagógusok segítik az óvodaszék működését, s azt, hogy az elláthassa a feladatait.

 

 

 

A gyermek szüleivel való kommunikáció sajátosságai:

 

- a szülőkkel való kapcsolattartás a szülői szervezet révén az intézményvezető feladata,

 

- a szülői szervezet és az intézmény kapcsolatában fontos tényezők, hogy

 

- a szülői szervezet megkapjon minden olyan intézményi, központi jogszabályi és helyi szabályozási információt, melyek a tevékenységéhez szükségesek,

 

- a szülői szervezet döntéseit, javaslatait az intézményvezetés figyelembe vegye, felhasználja,

 

- a szülők a fogadóórákon szabadon teremthetnek kapcsolatot a pedagógusokkal,

 

- a szülői értekezleteken a pedagógus tájékoztatja a szülőket a gyermekek közösségét érintő fontosabb eseményekről, tevékenységekről, s lehetőséget ad arra, hogy a szülők a gyermekekkel kapcsolatban észrevételeket, javaslatokat tegyenek,

 

- nyílt napokon, illetve az óvoda rendezvényein lehetőség van a további kapcsolatteremtésre, kommunikációra.

 

A partnerintézményekkel való kommunikáció azzal az intézménnyel, amelyből a gyermekek érkeznek, s azzal az intézménnyel, amelyekbe a gyermekek továbblépnek, a következő sajátosságokat mutatják:

 

- folyamatos kapcsolatot kell tartani a fogadó intézmény gyermekekkel szembeni elvárásairól,

 

- gondoskodni kell visszajelzésekről, hogy a gyermekek mennyiben felnek meg az intézményi elvárásoknak, melyek azok a területek, melyekre a későbbiekben nagyobb hangsúlyt kell fektetni.

 

8. Intézkedési terv

 

Az intézmény elemzi a partnerek igényeire, illetve elégedettségére vonatkozó mérések eredményeit.

 

Az elemzések alapján meghatározza:

 

- szakmai céljait és szolgáltatásának fejlesztési irányait, módjait,

 

- a célok megvalósítására irányuló intézkedési tervet.

 

 

 

Az intézkedési tervek megvalósulását értékeli. Az értékelések eredményeit felhasználja működésének folyamatos fejlesztéséhez.

 

 

vissza

*vissza*

 

 

     

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre