Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Központi Óvodája, 8184 Balatonfűzfő, Bugyogóforrás u. 15. Tel: 0688/451-872
*Intézményünk*
 
 
 
"A gyermek védtelen kis
teremtmény,
akinek gondját viseljük,
e gondoskodásért cserébe,
nap mint nap
mindazzal a szeretettel
halmoz el minket,
amit mástól
nem kapunk meg..."

A CSAPAT

 

*Házirend*

 

Különös közzétételi

lista

 

 

 

 

1%

     
***EMLÉKEZTETŐ***
2017. Augusztus
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
     
*Híreink*

Gyermekprogram

 


 

 

     
* Ide írhatsz*
Vendégkönyv
 
     
*Elérhetőségeink*
     
*Napirendünk*

 HETIREND

 

INDULÓ LISTA

     
* Levélküldő *

Ötletek,

Vélemények,

Észrevételek....

 

Csak nyugodtan

     
*Beiratkozás*
     
Boldog Névnapot!!!

     
* Játékok *
     
ZÖLDÓVODA

ZÖLD ÓVODA



1. Az óvoda szellemiségében a környezeti nevelés alapján működik. A helyi nevelési
program a környezeti nevelést kiemelten „kezeli” , erre építi a fejlődést elősegítő
tevékenységeket, tartalmazza a fenntarthatóság pedagógiája iránti elkötelezettséget.
2. A helyzetelemzésben kitérnek a helyi, regionális környezetvédelmi és egészségügyi
szervezetek, a civil szerveződések, a társintézmények, a szülői közösség stb.
helyi stratégiájára, terveire. Ezek lehetnek: a helyi környezetvédelmi program,
az egészségkép vagy –terv, az óvodával kapcsolatban álló iskola környezet egészségvédelmi
programja stb. amelyek mind a humán, mind az anyagi erőforrások
biztosításában az óvoda segítségére vannak és gazdagítják tevékenységeit. Az
egészségkép megfogalmazásában is szerepel a helyi környezet kiemelt szerepe.
3. A helyi célok, feladatok megfogalmazásában természet- és környezetvédelmi
feladatok kiemelten szerepelnek a helyi adottságok alapján (pl. fák védelme, faápolás,
faültetés, madárvédelem, hulladék kezelése és felhasználása, egészséges táplálkozás,
energiatakarékosság, a lakóhely-megismerési tevékenységek, az épített és a természeti
környezet védelme, stb.).
4. A nevelőmunka tervezésében, a megvalósítás gyakorlatában megtalálhatók a
környezeti nevelés elvei, tartalmi jellemzői.
5. A nevelőmunka hatékonysága érdekében a nevelési eljárások során a mit, mivel,
mikor, hogyan és kivel kérdésekre épített fejlődést elősegítő tevékenységek kerülnek
megvalósításra (pl. az igényeknek megfelelően megvalósul a képességek fejlesztése,
eszközhasználat megtanulása, ismeretszerzés és alkalmazás modern módszereinek
használata, kirándulások stb.)
6. A gyerekek nevelése egyéni fejlettségükhöz igazodó differenciált bánásmód elve
alapján tevékenységközpontú módszerekkel zajlik, kiterjed a sajátos nevelési igényű,
nemzetiségi és kisebbségi gyermekek nevelésére is.
7. Az óvodapedagógus alkalmazott módszerei segítik a tanulási környezet
megteremtését, a tanulás tanulásának megvalósítását (játék, szenzitív módszerek,
életközösségek terepi tapasztaltatása, felfedezés, élménypedagógia, projekt módszer
alkalmazása, kooperatív tanulás, erdei óvoda stb.)
8. A településen és az óvodában élő, a gyermekek életkorának megfelelő hagyományok
ápolása, gazdagítása megvalósul az óvoda életében a szülők bevonásával, és így
a családdal való kapcsolatban, valamint a település szinterein. A zöld jeles napok
(természet-ünnepek, egészségi jeles napok) kiválasztásánál is érvényre jutnak a
környezeti adottságok (pl. a vízparti településeken a víz világnapját, a hegységekben
lévőknél a madarak és fák napját ünneplik elsősorban).
9. Az óvoda minden dolgozója tisztában van a fenntarthatóság tartalmi jellemzőivel és ez
minden tevékenységben megnyilvánul. Ezáltal az óvoda felnőtt közössége munkahelyi
életmódjával és munkájával pozitív mintát nyújt a környezettudatos magatartásra, az
ökológiai szemlélet formálásra, az egészséges életmód szokásainak megalapozására, a
közösségi egészséges életvitelre.
10.Az óvodapedagógusok hét évenkénti továbbképzésének részét képezi a
környezettudatos neveléshez kapcsolódó területek.
11. Az óvodaépület helyiségeinek berendezése segíti a környezetbarát szemléletmód,
valamint az egészséges életmód megalapozását. Az óvoda berendezése az
egyszerűség, a takarékosság a praktikusság jegyeit mutatja, a helyi sajátosságot is
tükröző természetes anyagok felhasználása érvényesül. A gyerekek által használt
eszközöket, játékokat körültekintően vásárolják meg, pl.: nincs mérgező festékkel
bekenve, nem káros a környezetre.
12.Minden csoportszobának egyéni hangulata, arculata van, sok-sok növénnyel, a
természetsarokban a természet által adott „kincsekkel” . Növényápolási, állatgondozási
feladatokat látnak el a gyermekek rendszeresen az egészségügyi előírásoknak
megfelelő és megengedett mértékben.
13. Az óvoda udvara mentes az allergiát, a mérgezést és sérülést okozó növényektől. Az
óvodakertben a helyi lehetőségek figyelembevételével valósul meg a
virágoskert, és hamarosan  a sziklakert, a kerti tó stb. A gyermekek
kertgondozáshoz használnak kerti szerszámokat.
14.Az udvari játékok környezetbarát anyagból készülnek, és megfelelő helyet, teret adnak
a gyermekek játékának. Udvari árnyékolók és ivási lehetőség biztosított.
A szabadban történő egészséges mozgáshoz, játékhoz megfelelő hely és idő áll
rendelkezésre minden nap a gyermekek számára.
15. A takarékossági rendszer kiépített az óvodában a villany-, a vízhasználat és a fűtés
terén. Az épületen belül energiatakarékos izzók vannak a folyosókon, termekben a
világítás megfelel az egészségügyi előírásoknak. A fűtési rendszer környezetbarát.
WC öblítők, hideg-meleg kevert csapvíz, a levegő illatosítására gyógynövények (nem
használnak hajtógázos légillatosítókat).
16.Szelektív hulladékgyűjtés biztosított az óvoda egész épületében (pl. papír, műanyag
stb.), kivéve a veszélyes hulladékokat (pl. elem, olajos palack stb.). A „hulladék nem
szemét” elv hasznosítása az újrafelhasználás érdekében (ajándékkészítés, játékkészítés
stb.) megvalósul.
17. Az óvodaműködése során rontott (használt) papírok külön tárolóba kerülnek, hogy a
gyerekek újból felhasználhassák (elvihessék onnan rajzolni, hajtogatni stb.)
18.Az óvoda működtetése során az óvoda vezetősége a környezetkímélő
anyaghasználatra (környezetbarát tisztítószereket használata), a tudatos
takarékosságra, a kapcsolatok széles és többirányú kiépítésére kiemelten törekszik.
19. Az óvodapedagógusok folyamatosan gyarapítják a környezeti neveléshez kapcsolódó
szakirodalmat, a felnőtt és a gyermek környezet- és egészségbarát szemléletre
ható könyvek vonatkozásában egyaránt. Alakítják a gyermekek és családtagjaik
környezettudatos településlakói /városlakói és fogyasztói szokásait.
20.Széles körű kommunikációs kapcsolat folyik az óvoda és partnerei között. Ezzel
biztosított a társadalmi hatás a minőségfejlesztés elvek alapján, vagyis partneri
kapcsolat működik a környezet- és természetvédelem érdekében: az óvoda
környezetében élőkkel szülőkkel, a lakossággal, (szülői értekezleti témák, fórumok
szervezése, rendezvények: sportnapok, állatok gondozása, egészséges táplálkozás,
növényápolás és védelem, kirándulások stb.), az óvodákkal, és más gondozási-,
nevelési-, valamint nevelési-oktatási intézményekkel, a fenntartóval.

     
*Időmérő*
     
*Dokumentumok*

SZMSZ

 

bp

     
*Közbeszerzések*

Közbeszerzések,

és vezetői pályázat

     
*Érdeklődők*
Indulás: 2009-03-03
     
*Takarítási szünet*
     
*Hírlevél*


     
*A nap idézete!*

     
*Hirdetések*
     
*Kacagtatók*

 

     
*Versek, mesék*
     
* Hangulatmérő*
     
*Iskolai Híradó*

 Iskolás leszek

Sulimustra

***

     
*Webmester *

Ez az oldal szerkesztéséhez kell

     
*Hasznos oldalak*
böngésző
     

"Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    PROJECT DC egy futurisztikus-disztópikus SZEREPJÁTÉK! Bármikor szívesen látjuk a csatlakozókat!    *****    Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!    *****    ONMYMIND \\ EGY ÁTLAGOS SRÁC BLOGOL MINDENRÕL AMI ESZÉBEJUT \\ ZENE, CIKKEK, KRITIKA? KATTINTS ÉS OLVASS MOST KEDVEDRE    *****    **********Rengeteg AKCIÓ! Vegyszermentes kozmetikmok és bio mosó és tisztítószerek, munkalehetõséggel! ***********    *****    OKTATÁS INGYENESEN az ASZTRO-suliban, Asztrológiai tanácsadás BECSÜLET KASSZÁS alapon! Fordulj hozzám bizalommal!    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Hírek a folytatásról - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed -    *****    LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT * LORDE * ISMERD MEG TE IS * LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Nem értesz a CSS kódokhoz/nem tudod egyedül fenntartani oldalad/szeretnél egy társszerkesztõt? Írj nekem! - sakura-ec.gp    *****    ISMERD MEG A GYÖNYÖRÛ OSCAR-DÍJAS SZÍNÉSZNÕT, ALICIA VIKANDERT, AKI A 2018-AS TOMB RAIDER LARA COFTJÁT FOGJA ALAKÍTANI!