Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Központi Óvodája, 8184 Balatonfűzfő, Bugyogóforrás u. 15. Tel: 0688/451-872
*Intézményünk*
 
 
 
"A gyermek védtelen kis
teremtmény,
akinek gondját viseljük,
e gondoskodásért cserébe,
nap mint nap
mindazzal a szeretettel
halmoz el minket,
amit mástól
nem kapunk meg..."

A CSAPAT

 

*Házirend*

 

Különös közzétételi

lista

 

 

 

 

1%

     
***EMLÉKEZTETŐ***
2018. Június
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
     
*Híreink*

Gyermekprogram

 


 

 

     
* Ide írhatsz*
Vendégkönyv
 
     
*Elérhetőségeink*
     
*Napirendünk*

 HETIREND

 

INDULÓ LISTA

     
* Levélküldő *

Ötletek,

Vélemények,

Észrevételek....

 

Csak nyugodtan

     
*Beiratkozás*
     
Boldog Névnapot!!!

     
* Játékok *
     
ZÖLDÓVODA

ZÖLD ÓVODA



1. Az óvoda szellemiségében a környezeti nevelés alapján működik. A helyi nevelési
program a környezeti nevelést kiemelten „kezeli” , erre építi a fejlődést elősegítő
tevékenységeket, tartalmazza a fenntarthatóság pedagógiája iránti elkötelezettséget.
2. A helyzetelemzésben kitérnek a helyi, regionális környezetvédelmi és egészségügyi
szervezetek, a civil szerveződések, a társintézmények, a szülői közösség stb.
helyi stratégiájára, terveire. Ezek lehetnek: a helyi környezetvédelmi program,
az egészségkép vagy –terv, az óvodával kapcsolatban álló iskola környezet egészségvédelmi
programja stb. amelyek mind a humán, mind az anyagi erőforrások
biztosításában az óvoda segítségére vannak és gazdagítják tevékenységeit. Az
egészségkép megfogalmazásában is szerepel a helyi környezet kiemelt szerepe.
3. A helyi célok, feladatok megfogalmazásában természet- és környezetvédelmi
feladatok kiemelten szerepelnek a helyi adottságok alapján (pl. fák védelme, faápolás,
faültetés, madárvédelem, hulladék kezelése és felhasználása, egészséges táplálkozás,
energiatakarékosság, a lakóhely-megismerési tevékenységek, az épített és a természeti
környezet védelme, stb.).
4. A nevelőmunka tervezésében, a megvalósítás gyakorlatában megtalálhatók a
környezeti nevelés elvei, tartalmi jellemzői.
5. A nevelőmunka hatékonysága érdekében a nevelési eljárások során a mit, mivel,
mikor, hogyan és kivel kérdésekre épített fejlődést elősegítő tevékenységek kerülnek
megvalósításra (pl. az igényeknek megfelelően megvalósul a képességek fejlesztése,
eszközhasználat megtanulása, ismeretszerzés és alkalmazás modern módszereinek
használata, kirándulások stb.)
6. A gyerekek nevelése egyéni fejlettségükhöz igazodó differenciált bánásmód elve
alapján tevékenységközpontú módszerekkel zajlik, kiterjed a sajátos nevelési igényű,
nemzetiségi és kisebbségi gyermekek nevelésére is.
7. Az óvodapedagógus alkalmazott módszerei segítik a tanulási környezet
megteremtését, a tanulás tanulásának megvalósítását (játék, szenzitív módszerek,
életközösségek terepi tapasztaltatása, felfedezés, élménypedagógia, projekt módszer
alkalmazása, kooperatív tanulás, erdei óvoda stb.)
8. A településen és az óvodában élő, a gyermekek életkorának megfelelő hagyományok
ápolása, gazdagítása megvalósul az óvoda életében a szülők bevonásával, és így
a családdal való kapcsolatban, valamint a település szinterein. A zöld jeles napok
(természet-ünnepek, egészségi jeles napok) kiválasztásánál is érvényre jutnak a
környezeti adottságok (pl. a vízparti településeken a víz világnapját, a hegységekben
lévőknél a madarak és fák napját ünneplik elsősorban).
9. Az óvoda minden dolgozója tisztában van a fenntarthatóság tartalmi jellemzőivel és ez
minden tevékenységben megnyilvánul. Ezáltal az óvoda felnőtt közössége munkahelyi
életmódjával és munkájával pozitív mintát nyújt a környezettudatos magatartásra, az
ökológiai szemlélet formálásra, az egészséges életmód szokásainak megalapozására, a
közösségi egészséges életvitelre.
10.Az óvodapedagógusok hét évenkénti továbbképzésének részét képezi a
környezettudatos neveléshez kapcsolódó területek.
11. Az óvodaépület helyiségeinek berendezése segíti a környezetbarát szemléletmód,
valamint az egészséges életmód megalapozását. Az óvoda berendezése az
egyszerűség, a takarékosság a praktikusság jegyeit mutatja, a helyi sajátosságot is
tükröző természetes anyagok felhasználása érvényesül. A gyerekek által használt
eszközöket, játékokat körültekintően vásárolják meg, pl.: nincs mérgező festékkel
bekenve, nem káros a környezetre.
12.Minden csoportszobának egyéni hangulata, arculata van, sok-sok növénnyel, a
természetsarokban a természet által adott „kincsekkel” . Növényápolási, állatgondozási
feladatokat látnak el a gyermekek rendszeresen az egészségügyi előírásoknak
megfelelő és megengedett mértékben.
13. Az óvoda udvara mentes az allergiát, a mérgezést és sérülést okozó növényektől. Az
óvodakertben a helyi lehetőségek figyelembevételével valósul meg a
virágoskert, és hamarosan  a sziklakert, a kerti tó stb. A gyermekek
kertgondozáshoz használnak kerti szerszámokat.
14.Az udvari játékok környezetbarát anyagból készülnek, és megfelelő helyet, teret adnak
a gyermekek játékának. Udvari árnyékolók és ivási lehetőség biztosított.
A szabadban történő egészséges mozgáshoz, játékhoz megfelelő hely és idő áll
rendelkezésre minden nap a gyermekek számára.
15. A takarékossági rendszer kiépített az óvodában a villany-, a vízhasználat és a fűtés
terén. Az épületen belül energiatakarékos izzók vannak a folyosókon, termekben a
világítás megfelel az egészségügyi előírásoknak. A fűtési rendszer környezetbarát.
WC öblítők, hideg-meleg kevert csapvíz, a levegő illatosítására gyógynövények (nem
használnak hajtógázos légillatosítókat).
16.Szelektív hulladékgyűjtés biztosított az óvoda egész épületében (pl. papír, műanyag
stb.), kivéve a veszélyes hulladékokat (pl. elem, olajos palack stb.). A „hulladék nem
szemét” elv hasznosítása az újrafelhasználás érdekében (ajándékkészítés, játékkészítés
stb.) megvalósul.
17. Az óvodaműködése során rontott (használt) papírok külön tárolóba kerülnek, hogy a
gyerekek újból felhasználhassák (elvihessék onnan rajzolni, hajtogatni stb.)
18.Az óvoda működtetése során az óvoda vezetősége a környezetkímélő
anyaghasználatra (környezetbarát tisztítószereket használata), a tudatos
takarékosságra, a kapcsolatok széles és többirányú kiépítésére kiemelten törekszik.
19. Az óvodapedagógusok folyamatosan gyarapítják a környezeti neveléshez kapcsolódó
szakirodalmat, a felnőtt és a gyermek környezet- és egészségbarát szemléletre
ható könyvek vonatkozásában egyaránt. Alakítják a gyermekek és családtagjaik
környezettudatos településlakói /városlakói és fogyasztói szokásait.
20.Széles körű kommunikációs kapcsolat folyik az óvoda és partnerei között. Ezzel
biztosított a társadalmi hatás a minőségfejlesztés elvek alapján, vagyis partneri
kapcsolat működik a környezet- és természetvédelem érdekében: az óvoda
környezetében élőkkel szülőkkel, a lakossággal, (szülői értekezleti témák, fórumok
szervezése, rendezvények: sportnapok, állatok gondozása, egészséges táplálkozás,
növényápolás és védelem, kirándulások stb.), az óvodákkal, és más gondozási-,
nevelési-, valamint nevelési-oktatási intézményekkel, a fenntartóval.

     
*Időmérő*
     
*Dokumentumok*

SZMSZ

 

bp

     
*Közbeszerzések*

Közbeszerzések,

és vezetői pályázat

     
*Érdeklődők*
Indulás: 2009-03-03
     
*Takarítási szünet*
     
*Hírlevél*


     
*A nap idézete!*

     
*Hirdetések*
     
*Kacagtatók*

 

     
*Versek, mesék*
     
* Hangulatmérő*
     
*Iskolai Híradó*

 Iskolás leszek

Sulimustra

***

     
*Webmester *

Ez az oldal szerkesztéséhez kell

     
*Hasznos oldalak*
böngésző
     

Minden héten anime/managa hírek , minden nap Anime ajánlók , Mondocon hírek. Itt nem fogsz unatkozni!! :)    *****    KÜLÖNLEGES CSILLAGJÖVÕ AKCIÓ JÚNIUSBAN.TE DÖNTHETED EL MENNYIBE KERÜLJÖN A SZÜLETÉSI HOROSZKÓP! VÁRLAK!RENDELD MEG MOST!    *****    Minimálbér és a garantált bérminimum összege 2019-ben    *****    Lépj be a lovak világába! Nevelj, versenyezz, szórakozz! Virtuális lónevelde, szerepjáték, olvasó sarok!    *****    Részletes születési horoszkóp, ajándék 3 év elõrejelzés, ingyenes konzultáció,tájékoztatás az oldalon! Rendeld meg most!    *****    A Világon egyetlen messengeren nézhetõ filmes oldal! NÉZZ FILMET FACEBOOK MESSENGEREN! Csatlakozz hozzánk!    *****    Outsider - Gay - Creative - Rebel - Tolerant - Furry - Brony - Hipster - Gamer - Otherkin - Geek - Autistic    *****    Ayang - Avagy milyen is a világ az én szememmel    *****    KÉRDÕASZTROLÓGIA OKTATÁS AZT ALAPOKTÓL, SAJÁT TANULÁSI TEMPÓD SZERINT - CSAK ITT!    *****    Konyhatündér blog! Egészséges, gyorsan elkészíthetõ ételek. Recept blog    *****    Konyhatündér    *****    Nokedli lapja **** Családi magazin **** Minden ami érdekelhet 18-89 éves korodig ****    *****    Nokedli-lapja *** °_|_° *** Családi magazin *** --*** Mindenrõl olvashat itt ami érdekes lehet 18-98 évesig!! ******___******    *****    Asztrológiai tanácsadás, részletes elemzésekkel,a legkedvezõbb áron és ingyenes konzultáció,a csillagjövõ oldalon. Katt!    *****    ~~~~ SOS ~ KÉRLEK, KÖVESD BE EZT A PROFILT, DIPLOMAMUNKÁMHOZ SZÜKSÉGES! DOBJ OTT EGY ÜZIT, ÉS VISSZAKÖVETLEK! ~ SOS ~~~~    *****    Rendelj részletes születési horoszkópot,3 éves ajándék elõrejelzéssel. Várlak szeretettel az oldalamon, kattints ide!!!!    *****    3D VIRTUÁLIS VILÁG!REGISZTRÁLJ TÖLSD LE A JÁTÉKOT ÉS ISMERKEDJ VILÁG SZERTE ÚJ EMBEREKKE!CLICKELJ A REGISZTÁLÁSHOZ!!!    *****    Vonatozzunk együtt a gyereknapon! Robogjatok Budapesten vagy Balatonfenyvesen, vagy készítsetek kisvonatot a Mesetárban!    *****    Filmes hírek és kritikák lelõhelye. ÚJ oldal, ami filmekkel és színészekkel foglalkozik. Nézz be most és máskor is!    *****    Az egyetlen magyar forrás a BOSSZÚÁLLÓK univerzumáról | Az egyetlen magyar forrás a BOSSZÚÁLLÓK univerzumáról