Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Központi Óvodája, 8184 Balatonfűzfő, Bugyogóforrás u. 15.  Tel: 0688/451-872
*Intézményünk*

*Házirend*

*Külső Kapcsolatok*

*Napirend*

 
*Dokumentumok*

SZMSZ

 op

bp

 
*Aktualitások*

INDULÓ LISTA

 
* Ide írhatsz*
 
*Versek, mesék*
 
* Belépés *
belépés
 
*Érdeklődők*
Indulás: 2009-03-03
 
* A fenntartó elvárásai *

A fenntartó elvárásai

 

Az intézmény, saját minőségpolitikáját a fenntartó önkormányzat minőségirányítási programjában meghatározott minőségpolitika és minőségi elvárásokra alapozva határozza meg.

 

A fenntartó általános elvárásai az intézménnyel szemben az alábbiak szerint foglalhatóak össze:

 

- az intézmény a jogszabályoknak, különösen a közoktatási terület jogszabályainak megfelelően működjön, a jogszabályokra gyorsan reagáljon,

 

- az intézmény működése a település, az intézmény ellátási körzet igényeihez alkalmazkodjon,

 

- az intézményrendszer minőségének fejlesztése részeként az intézmény tárgyi eszközeinek fejlesztései megvalósuljanak,

 

- javuljon az intézmény szakmai teljesítménye,

 

- a minőségi célkitűzések megvalósuljanak,

 

- az intézményi szabályozottság megvalósuljon, az mindig a szervezetéhez igazodó, hatályos és a működés során könnyen alkalmazható legyen.

 

 

 

A fenntartó intézménnyel szembeni konkrét elvárásai összefoglalva a következők:

 

 

 

 

JÖVŐKÉP

 

Balatonfűzfő oktatási-nevelési intézményeinek működését partnerközpontúság, együttműködés, valamint magas minőségű közoktatás, ugyanakkor intézményi sokszínűség jellemzi.

 

 

A jövőképben megfogalmazott célok elérését szolgáló minőség politikai elvárások

 

  • A közoktatási szolgáltatást nyújtó szervezetek jogszerűen, törvényesen, költségorientáltan, - hatékonyan, eredményesen működnek; erősödjön a tervezés szerepe;

  • A közoktatási intézmények garantálják a minőségi; a tanulók fejlődését folyamatosan segítő nevelést, oktatást;

  • A közoktatási intézmények a településen élő gyermekek, tanulók számára biztosítsa a tankötelezettség teljesítését; az „átjárhatóság” és a „folytathatóság-továbbépíthetőség” elvének érvényesítését;

  • Teljes körű óvodai oktatói-nevelői tevékenységet;

  • A közoktatási rendszer rugalmasan alkalmazkodjék a felmerülő változásokhoz;

  • Egyeztetett szolgáltatásnyújtás a nem kötelező feladatok vonatkozásában;

  • Az intézményekben innovatív nevelő-oktató tantestületek működjenek;

  • Az intézmények nyújtsanak segítséget a szülőknek és a tanulóknak a tájékozódásban, hogy az oktatás milyen időtávon, milyen szolgáltatásokkal és minőségben biztosított;

  • Minőségelvű, partnerközpontú működés legyen a jellemző, melynek alapja az intézmények minőségirányítási, minőségfejlesztési programja;

  • Hatékony gyermek- és ifjúságvédelem; hatékony együttműködés az intézmények és a közoktatáshoz kapcsolódó intézmények között mind a hátránykompenzációban, mind a prevenciós munkában.

 

 

SZIVÁRVÁNY ÓVODA

Feladatok

Sikerkritériumok, várható eredmények

Módszerek eljárások

Felelősök, közreműködők

Megvalósítás időszaka, gyakorisága, határidő

Óvodapedagógusi továbbképzési terv, beiskolázási terv elkészítése

Humánerő minőségközpontú fejlesztése

Óvodapedagógusok jelentkezése alapján, a közösség elfogadásával

Intézményvezető

277/1997.(XII.22.) Korm.rend. szerint

A helyi igényekből fakadó, az óvodák szakmai sokszínűségének megőrzése, megvalósítása

A sokszínű programok alkalmazásával, működtetésével megalapozzák és elősegítik a gyermekek továbbhaladását

Önállóan, helyben készített, minden készséget, képességet fejlesztő programok

Óvodapedagógusok dajkák

Folyamatos

Az iskolaérettség kritériumainak elérése érdekében a 3-5 évesek óvodai elhelyezése iránti igények kielégítése, iskolaérettség kiszűrése

Az óvodáskor végére elérik az iskolai munkához, az iskolai élethez szükséges fejlettséget; 100%-os kiszűrési arány

Az 5 éves korosztály teljes körű be óvodáztatása; iskolai életmódra felkészítő foglalkozások; iskolaérettség vizsgálata, szakszolgálatok igénybevétele

Intézményvezető, óvodapedagógusok, pedagógiai szakszolgálatok munkatársai

Folyamatos, az iskolakezdés előtt

Az alapfeladatok ellátásához szükséges eszköz-ellátás áttekintése, biztosítása

Funkcionális fejlesztéssel a teljes ellátás megközelítése; az intézkedési terv időarányos teljesítése

Pályázatok útján fejlesztő eszközök, udvari, közösségi játékok, tisztálkodási eszközök beszerzése, eszközcsere

Intézményvezető, óvodapedagógusok, fenntartó, patronáló szülők

Igény, lehetőség szerint folyamatosan

Esélyegyenlőség megteremtése, a gyermekek szükségleteihez igazodó fejlesztés

Szociokulturális hátrányok csökkentése, rendszeres óvodába járás elérése, a fejlesztésekkel egyenlő esélyek biztosítása

Egyéni bánásmód, gyermekvédelmi feladatok hatékony működtetése

Intézményvezető, óvodapedagógusok, gyermekvédelmi felelős, családsegítő és gyermekjóléti szolg. munkatársai

Folyamatos

Hátrányos helyzetű gyermekek óvodai étkeztetésének biztosítása

Gyermekek ingyenes étkeztetése

Statisztikai nyilvántartások elemzése

A koordinációban részt vesznek: Intézményvezető, óvodapedagógusok, gyermekvédelmi felelős

Folyamatos

Feladatok

Sikerkritériumok, várható eredmények

Módszerek eljárások

Felelősök, közreműködők

Megvalósítás időszaka, gyakorisága, határidő

Potenciális baleseti források felülvizsgálata, hibák kijavítása, megszüntetése

Biztonságos helyiségek, felszerelések, udvari játékok

Csoportszobák, játszóudvar, kiszolgáló helyiségek balesetvédelmi körüljárása-jegyzőkönyv

Intézményvezető, munka- és balesetvédelmi felelős

Évente 2-3 alkalommal, illetve, ha hibát tapasztalnak, bejelentenek

Intézményi együttműködés az egymásra épülő intézmények között

Óvoda-iskola kapcsolata; az óvoda-iskola átmenetének megkönnyítése

Beiskolázási adatok, nyilvántartások, információs átadása a követelményekről, lehetőségekről

Intézményvezető, az általános iskolák igazgatói, óvodapedagógusok, tanítók

Minden évben február-március

Kapcsolattartás szülőkkel, fenntartóval, patronálóval, kapcsolódó intézményekkel

Naprakész információkkal rendelkeznek az érintettek

Szülői értekezletek, fogadóórák, családlátogatás, eü.-i, közművelődési intézmények dolgozóival való kapcsolat

Intézményvezető, óvodapedagógusok, szülői munkaközösség, védőnők, családsegítő és gyermekjóléti szolgálat munkatársai, közművelődési szervezők

Folyamatos

A csoportszámok, csoportlétszámok normalizálása; költséghatékony gazdálkodás

A férőhely-kihasználtság; az egy pedagógusra jutó gyermekek száma a helyi előírásoknak megfelelően; hatékonyság, gazdaságosság

Demográfiai tényadatok és várható alakulásuk elemzése, prognosztizálása; évenkénti felülvizsgálata a csoportok számának, létszámának, a csoportszobák férőhely-kihasználtságának

Intézményvezető, óvodapedagógusok, fenntartó

Tanévkezdéskor és a költségvetés tervezésekor

 

 

vissza

*vissza*

 

 

 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!