Az intézmény, saját minőségpolitikáját a fenntartó önkormányzat minőségirányítási programjában meghatározott minőségpolitika és minőségi elvárásokra alapozva határozza meg.
A fenntartó általános elvárásai az intézménnyel szemben az alábbiak szerint foglalhatóak össze:
- az intézmény a jogszabályoknak, különösen a közoktatási terület jogszabályainak megfelelően működjön, a jogszabályokra gyorsan reagáljon,
- az intézmény működése a település, az intézmény ellátási körzet igényeihez alkalmazkodjon,
- az intézményrendszer minőségének fejlesztése részeként az intézmény tárgyi eszközeinek fejlesztései megvalósuljanak,
- javuljon az intézmény szakmai teljesítménye,
- a minőségi célkitűzések megvalósuljanak,
- az intézményi szabályozottság megvalósuljon, az mindig a szervezetéhez igazodó, hatályos és a működés során könnyen alkalmazható legyen.
A fenntartó intézménnyel szembeni konkrét elvárásai összefoglalva a következők:
JÖVŐKÉP
Balatonfűzfő oktatási-nevelési intézményeinek működését partnerközpontúság, együttműködés, valamint magas minőségű közoktatás, ugyanakkor intézményi sokszínűség jellemzi.
A jövőképben megfogalmazott célok elérését szolgáló minőség politikai elvárások
-
A közoktatási szolgáltatást nyújtó szervezetek jogszerűen, törvényesen, költségorientáltan, - hatékonyan, eredményesen működnek; erősödjön a tervezés szerepe;
-
A közoktatási intézmények garantálják a minőségi; a tanulók fejlődését folyamatosan segítő nevelést, oktatást;
-
A közoktatási intézmények a településen élő gyermekek, tanulók számára biztosítsa a tankötelezettség teljesítését; az „átjárhatóság” és a „folytathatóság-továbbépíthetőség” elvének érvényesítését;
-
Teljes körű óvodai oktatói-nevelői tevékenységet;
-
A közoktatási rendszer rugalmasan alkalmazkodjék a felmerülő változásokhoz;
-
Egyeztetett szolgáltatásnyújtás a nem kötelező feladatok vonatkozásában;
-
Az intézményekben innovatív nevelő-oktató tantestületek működjenek;
-
Az intézmények nyújtsanak segítséget a szülőknek és a tanulóknak a tájékozódásban, hogy az oktatás milyen időtávon, milyen szolgáltatásokkal és minőségben biztosított;
-
Minőségelvű, partnerközpontú működés legyen a jellemző, melynek alapja az intézmények minőségirányítási, minőségfejlesztési programja;
-
Hatékony gyermek- és ifjúságvédelem; hatékony együttműködés az intézmények és a közoktatáshoz kapcsolódó intézmények között mind a hátránykompenzációban, mind a prevenciós munkában.
SZIVÁRVÁNY ÓVODA
Feladatok
|
Sikerkritériumok, várható eredmények
|
Módszerek eljárások
|
Felelősök, közreműködők
|
Megvalósítás időszaka, gyakorisága, határidő
|
Óvodapedagógusi továbbképzési terv, beiskolázási terv elkészítése
|
Humánerő minőségközpontú fejlesztése
|
Óvodapedagógusok jelentkezése alapján, a közösség elfogadásával
|
Intézményvezető
|
277/1997.(XII.22.) Korm.rend. szerint
|
A helyi igényekből fakadó, az óvodák szakmai sokszínűségének megőrzése, megvalósítása
|
A sokszínű programok alkalmazásával, működtetésével megalapozzák és elősegítik a gyermekek továbbhaladását
|
Önállóan, helyben készített, minden készséget, képességet fejlesztő programok
|
Óvodapedagógusok dajkák
|
Folyamatos
|
Az iskolaérettség kritériumainak elérése érdekében a 3-5 évesek óvodai elhelyezése iránti igények kielégítése, iskolaérettség kiszűrése
|
Az óvodáskor végére elérik az iskolai munkához, az iskolai élethez szükséges fejlettséget; 100%-os kiszűrési arány
|
Az 5 éves korosztály teljes körű be óvodáztatása; iskolai életmódra felkészítő foglalkozások; iskolaérettség vizsgálata, szakszolgálatok igénybevétele
|
Intézményvezető, óvodapedagógusok, pedagógiai szakszolgálatok munkatársai
|
Folyamatos, az iskolakezdés előtt
|
Az alapfeladatok ellátásához szükséges eszköz-ellátás áttekintése, biztosítása
|
Funkcionális fejlesztéssel a teljes ellátás megközelítése; az intézkedési terv időarányos teljesítése
|
Pályázatok útján fejlesztő eszközök, udvari, közösségi játékok, tisztálkodási eszközök beszerzése, eszközcsere
|
Intézményvezető, óvodapedagógusok, fenntartó, patronáló szülők
|
Igény, lehetőség szerint folyamatosan
|
Esélyegyenlőség megteremtése, a gyermekek szükségleteihez igazodó fejlesztés
|
Szociokulturális hátrányok csökkentése, rendszeres óvodába járás elérése, a fejlesztésekkel egyenlő esélyek biztosítása
|
Egyéni bánásmód, gyermekvédelmi feladatok hatékony működtetése
|
Intézményvezető, óvodapedagógusok, gyermekvédelmi felelős, családsegítő és gyermekjóléti szolg. munkatársai
|
Folyamatos
|
Hátrányos helyzetű gyermekek óvodai étkeztetésének biztosítása
|
Gyermekek ingyenes étkeztetése
|
Statisztikai nyilvántartások elemzése
|
A koordinációban részt vesznek: Intézményvezető, óvodapedagógusok, gyermekvédelmi felelős
|
Folyamatos
|
Feladatok
|
Sikerkritériumok, várható eredmények
|
Módszerek eljárások
|
Felelősök, közreműködők
|
Megvalósítás időszaka, gyakorisága, határidő
|
Potenciális baleseti források felülvizsgálata, hibák kijavítása, megszüntetése
|
Biztonságos helyiségek, felszerelések, udvari játékok
|
Csoportszobák, játszóudvar, kiszolgáló helyiségek balesetvédelmi körüljárása-jegyzőkönyv
|
Intézményvezető, munka- és balesetvédelmi felelős
|
Évente 2-3 alkalommal, illetve, ha hibát tapasztalnak, bejelentenek
|
Intézményi együttműködés az egymásra épülő intézmények között
|
Óvoda-iskola kapcsolata; az óvoda-iskola átmenetének megkönnyítése
|
Beiskolázási adatok, nyilvántartások, információs átadása a követelményekről, lehetőségekről
|
Intézményvezető, az általános iskolák igazgatói, óvodapedagógusok, tanítók
|
Minden évben február-március
|
Kapcsolattartás szülőkkel, fenntartóval, patronálóval, kapcsolódó intézményekkel
|
Naprakész információkkal rendelkeznek az érintettek
|
Szülői értekezletek, fogadóórák, családlátogatás, eü.-i, közművelődési intézmények dolgozóival való kapcsolat
|
Intézményvezető, óvodapedagógusok, szülői munkaközösség, védőnők, családsegítő és gyermekjóléti szolgálat munkatársai, közművelődési szervezők
|
Folyamatos
|
A csoportszámok, csoportlétszámok normalizálása; költséghatékony gazdálkodás
|
A férőhely-kihasználtság; az egy pedagógusra jutó gyermekek száma a helyi előírásoknak megfelelően; hatékonyság, gazdaságosság
|
Demográfiai tényadatok és várható alakulásuk elemzése, prognosztizálása; évenkénti felülvizsgálata a csoportok számának, létszámának, a csoportszobák férőhely-kihasználtságának
|
Intézményvezető, óvodapedagógusok, fenntartó
|
Tanévkezdéskor és a költségvetés tervezésekor
|
*vissza*
|