Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Központi Óvodája, 8184 Balatonfűzfő, Bugyogóforrás u. 15.  Tel: 0688/451-872
*Intézményünk*

*Házirend*

*Külső Kapcsolatok*

*Napirend*

 
*Dokumentumok*

SZMSZ

 op

bp

 
*Aktualitások*

INDULÓ LISTA

 
* Ide írhatsz*
 
*Versek, mesék*
 
* Belépés *
belépés
 
*Érdeklődők*
Indulás: 2009-03-03
 
* Teljesítményértékelés *

Teljesítményértékelés

 

1. A teljesítményértékelés fogalma, tartalma, célja

 

A teljesítményértékelés olyan értékelési tevékenység, mely kiterjed

  • A munka eredményének

  • A szervezeti magatartásának, valamint

  • A munkavégzéshez szükséges képességeknek az értékelésére.

A teljesítményértékelés során az értékelésnek

  • Meghatározott célrendszeren kell alapulnia

  • Fejlesztő értékelésnek kell lennie

  • Tartalmaznia kell az önértékelési elemeket.

 

 

A teljesítményértékelés célja, hogy a pedagógusok, és az Intézmény vezetését ellátó személyek teljesítménye fokozatosan – különösen a feladatellátáshoz szükséges képességek, készségek, tudás és tapasztalat fejlesztésével – javuljon, és ezzel segítse az Intézmény minőségcéljainak megvalósítását. E cél érdekében a teljesítményértékelés során szükség van:

  • A képzési szükségletek felmérésére

  • A fejlődési törekvések támogatására

  • A munkavállalók önértékelésére

  • A fejlesztési, fejlődési célok meghatározására

  • A fejlődéshez szükséges eszközök, források felkutatására, bővítésére, javítására

  • A feladat-ellátási terv, a munkaidő-nyilvántartás, valamint a munkaköri leírások alapján a dolgozók tevékenységének áttekintésére.

 

 

A teljesítményértékelés által megfogalmazott megállapítások sikeresen felhasználhatóak azokban az esetekben, ahol

 
  • A pedagógusok díjazásánál figyelembe kell venni az általuk nyújtott teljesítményt

  • Meg kell keresni azt, hogy a teljesítmények miért nem érik el az elvárt szintet

  •  

    Meg kell ítélni adott pedagógus alkalmasságát, tovább foglalkoztatását (pl. szerződéses foglalkoztatásnál).

2. A vezetői feladatokat ellátók teljesítményértékelése

2.1. A teljesítménykövetelmények meghatározása

 

A vezetők teljesítménykövetelményének kialakításában részt vesznek

 

- maguk a vezetők, valamint

 

- a fenntartó önkormányzat – közvetve az önkormányzat által meghatározott minőségirányítási program által, valamint közvetlenül, konkrét vezetői elvárások megfogalmazásával.

 

 

 

A vezetők teljesítménykövetelményeinek olyanoknak kell lenniük, melyek

 

- tartalmazzák a vezetői pozíció ellátásával kapcsolatos követelményeket,

 

- a minőségcélokhoz kapcsolódnak, annak megvalósítását szolgálják.

 

A teljesítménykövetelményeket minden tanév megkezdésekor, legkésőbb szeptember 1-ig, meg kell fogalmazni, írásba kell foglalni, és átadás-átvételi elismervény mellett át kell adni az érintettnek.

 

 

 

A teljesítménykövetelmények meghatározása során ügyelni kell a következőkre:

 

- a teljesítménykövetelmények adott tanévre vonatkozhatnak,

 

- tartalmazniuk kell

 

- a vezető, illetve a pedagógus személyes adatait,

 

- a teljesítménykövetelmények részletes leírását.

2.2. A teljesítményértékelés

 

A vezetők teljesítményét az adott évre rögzített teljesítménykövetelmények alapján kell értékelni.

 

Az értékelésben részt vesznek:

 

- a vezetők,

 

- a fenntartó.

 

 

 

A teljesítményértékelés a teljesítménykövetelmények alapján értékeli a vezetők tevékenységét.

 

 

 

A vezetők teljesítményét a tanév végén, de legkésőbb a következő tanév megkezdéséig értékelni kell. Az értékelést írásba kell foglalni, és át kell adni az érintettnek.

 

 

A teljesítményértékelés során el kell készíteni:

- egy összesített értékelést, mely tartalmazza a teljesítményértékelést a következő kategóriák szerint:

 

- kiemelkedő teljesítmény,

 

- átlag feletti teljesítmény,

 

- átlagos teljesítmény,

 

- átalag alatti, fejlesztésre szoruló teljesítmény,

 

- nem kielégítő, fejlesztésre szoruló teljesítmény.

 

Az összesített értékelést a részletes teljesítményértékelés során adott értékelések átlagaként kell elkészíteni.

 

 

 

Az összesített értékelés tartalmazza a következőket:

 

- egy részletes teljesítményértékelést, mely tartalmazza:

 

- az érintett személyes adatait,

 

- a teljesítménykövetelmények szerinti részletes szöveges értékelést, valamint az értékelést az összesített értékelésnél megadott kategóriák szerint.

 

- az összefoglaló értékelést, javaslatokat, intézkedéseket, melyek az érintett teljesítményértékelése során megállapíthatóak, és az érintett személy teljesítményének minőségi javítását segítik elő.

 

A vezető feladatot ellátók teljesítményértékelésének területeit és szempontjait a 6. számú melléklet tartalmazza.

 

 

 

3. A – nem vezetői feladatokat ellátó – pedagógusok teljesítményértékelése

 

3.1. A teljesítménykövetelmények meghatározása

 

A pedagógusok teljesítménykövetelményének kialakítását az intézményvezetők végzik.

 

 

 

A meghatározott teljesítménykövetelményeknek olyanoknak kell lenniük, melyek

 

- a minőségcélokhoz kapcsolódnak, annak megvalósítását szolgálják,

 

- figyelembe veszik a fenntartók által az intézményvezetők számára meghatározott teljesítménykövetelmények teljesítéséhez szükséges elvárásokat, s azok teljesítését szolgálják,

 

- mégis kellően konkrét elvárásokat fogalmaznak meg.

 

 

 

A teljesítménykövetelményeket minden tanév megkezdésekor, legkésőbb szeptember 15-ig meg kell fogalmazni, írásba kell foglalni és átvételi elismervény ellenében át kell adni az érintettnek.

 

A teljesítménykövetelmények meghatározására ugyanazok a szabályok érvényesek, mint a vezetők esetében.

 

 

3.2. A teljesítményértékelés

 

A pedagógusok teljesítményét az adott évre rögzített teljesítménykövetelmények alapján kell értékelni.

 

Az értékelésben részt vesznek:

 

- a vezetők.

 

A teljesítményértékelés a teljesítménykövetelmények alapján értékeli a pedagógusok tevékenységét.

 

 

 

A pedagógusok teljesítményét a tanév végén, de legkésőbb a következő tanév megkezdéséig értékelni kell.

 

Az értékelést írásba kell foglalni.

 

 

 

A teljesítményértékelés tartalmára ugyanazok a szabályok érvényesek, mint a vezetők esetében.

 

4. A teljesítménykövetelmények és az értékelés szempontjai

 

A teljesítménykövetelmények meghatározásánál, valamint a teljesítményértékelésnél a következő szempontokat kell figyelembe venni:

 

- a nevelés minőségéhez,

 

- a pedagógusokhoz,

 

- az intézmények általános megítéléséhez és működéséhez

 

kapcsolódó minőségcélok.

 

A pedagógusok teljesítmény-követelményének területeit és a teljesítményértékelés szempontjait a 7. számú melléklet tartalmazza.

 

vissza

*vissza*

 

 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!